Åsa Magnusson

Mina Uppfinningar

Livräddningsutrustningar Quicksave

Mina viktigaste uppfinnarråd

Ta med professionella användare i utvecklingen

Favorituppfinning

Livbojen - 58 år och inga konkurrenter

Åsa Magnusson
Mobil: 070-2565932
E-post:
Hemsida: http://qsave.se

Kort fakta

• Ort: Falun
  • Födelseår:
  • Yrke:
  • Bakgrund: Utbildad livräddare
  • Familj: Sambo och tre barn

Genom att ha upplevt ett problem att inte kunna livrädda en annan människa från 4 meters djup har produkterna utvecklats tillsammans med professionella användare som räddningsdykare, ytbärgare, livräddare och båtförare för att komma fram till användarvänliga produkter anpassade till dessa målgrupper.

Det har varit jätteroligt att träffa engagerade människor som lever för sitt yrke - att rädda andra människor i nöd. Min målsättning är att sälja så många som möjligt för att kunna rädda så många som möjligt i hela världen. För att utveckla en produkt från allra första början har varit en lång väg mellan hopp och förtvivlan.

Den största motgången som jag tror att vi alla innovatörer möter är svårigheten med finansieringen. Att få banker och andra att tro på vår idé, vår drivkraft och vilja att få ut produkten på marknaden. Att vi står ensamma. Här måste vi ta krafttag och gemensamt hjälpa varandra med rådgivning från kunniga uppfinnare som redan gått hela vägen - från idé till marknad och bolag med vinst. För det är dit vi måste komma, att få vårt bolag att gå med vinst. Hur överlever vi annars?

Saknar du någon profil eller vill du vara med själv?

Som en profil i Uppfinnare i Sverige ska du ha minst en innovation på marknaden eller vara nära en marknadsintroduktion. Vi eftersträvar en regional spridning av uppfinnare. Vi vill se en jämn fördelning av kvinnor och män i olika åldrar och bakgrund. Vill du vara med så kontaktar du i första hand ordföranden i din lokala uppfinnarförening