Program och verksamhet

Svenska Uppfinnareföreningens verksamhet bedrivs ideelt och finansieras genom våra medlemmar, helt utan statligt stöd.

Uppfinningar och principiellt nya idéer är grunden till innovation och därför betydelsefulla för Sveriges ekonomiska utveckling. Ska Sverige behålla sin konkurrenskraft och sitt välstånd i framtiden behövs innovationer som leder till nya och växande företag. Svenska Uppfinnareföreningens övergripande uppgift är att arbeta för ett gynnsamt innovationsklimat. Vår ambition är att bidra till en stimulerande miljö för den enskilda människans förmåga till idéutveckling där innovationer växer fram. En miljö som gör att fler idéer kommer fram och att dessa tidigt kan verifieras och utvecklas.