Avtalsförslag

Enkla avtalsexempel för sekretess, samarbete och etiskt protokoll

Här finner du Svenska Uppfinnareföreningens generella och ofta efterfrågade avtalsförslag. De är användbara när du till exempel vill försäkra dig om att den part du vänder dig till behandlar din idé under sekretess.

Ladda ned:

Observera att dessa är enkla exempel på avtal. Vi rekommenderar också att en juridiskt kunnig person läser igenom avtalet innan du undertecknar det. Söker du mer omfattande avtalsexempel finns de tillgängliga för dig som är medlem i Svenska Uppfinnareföreningen. Dessa kan också laddas ned men kräver lösenord. Där finns avtal också på engelska. Läs mer om våra omfattande avtalsexempel nedan.

Omfattande avtalsexempel på svenska och engelska

Vikten av ett skriftligt avtal kan inte nog betonas. Ofta efterfrågat är exempel på avtal för t.ex. licensiering och sekretess. Det är därför mycket glädjande att kunna erbjuda mer omfattande avtalsexempel. Dessutom på både svenska och engelska. Är du medlem i Svenska Uppfinnareföreningen har du tillgång till mer omfattande avtalsexempel. De mer generella exemplen finns tillgängliga för alla här ovan.