7 september 2015

AddMovement växer genom gräsrotsfinansiering

Marit Sundin har utsetts av oss till Årets uppfinnarkvinna. Hennes företag AddMovement AB står nu inför en spännande fas där lån genom gräsrotsfinansiering ska bidra till expansion. Vi pratar crowdlending via FundedByMe, även de en partner till Svenska Uppfinnareföreningen. Nu kan du också vara med på resan i utvecklingen av AddMovement. Och dessutom tjäna en del på köpet.

- Liksom alla, har vi utmaningar i livet, och jag är inte unik i det. Jag löste min egen utmaning som blev en möjlighet att skapa ett företag som kan ge många en större rörelsefrihet, berättar Marit Sundin.

Vi träffade Marit senast på invigningen av Tekniska museets stora satsning MegaMind i början av september. I utställning finns Marit Sundin med i den interaktiva delen som en nutida uppfinnarhjälte och inspiratör. Dessutom tillsammans med två andra medlemmar och nutida uppfinnare, Mehrdad Mahdjoubi och Petra Wadström.

- För mig har hela resan från min utmaning till en innovation på marknaden varit att ge sig in i det okända. Ofta har jag känt rädsla för det okända som kallats affärs- och produktutveckling. Idag är jag tryggare och har öppnare sinnen för innovation och företagande. Givetvis har jag massor kvar att lära och nu ger jag mig på att expandera med företaget för att läget är helt rätt.

Marit berättar också att den skjuts hon upplever att hennes företag har hänger starkt samman med all den uppmärksamhet som utmärkelsen Årets uppfinnarkvinna inneburit. En våg hon nu tar väl tillvara på och använder i all kommunikation.

- Det vore extra roligt att se att mitt företag kan expandera genom att Svenska Uppfinnareföreningens nätverk och medlemmar kom in som lånefinansiärer. Det skulle göra mig både stolt och glad att vara med och bidra till en ökad samverkan och ett kollegialt uppbackande. Häng med mig på min resa avslutar Marit Sundin, vd, ägare till AddMovement AB och Årets uppfinnarkvinna.

Länk till lånekampanj

Länk till nyhetsnotis om Marit