5 februari 2016

”Det svenska Innovationssystemet”

Välkommen till seminarium den 1 mars kl.13-15 i riksdagen – det första i en serie av fyra om ”Det svenska Innovationssystemet” där bland annat Mats Olsson, ordförande i Svenska Uppfinnareföreningen talar om ”Bättre kunskap om uppfinnare”.

Är du entreprenör, investerare, innovatör, uppfinnare, jobbar för en branschorganisation, inkubator, science center, innovationskontor, myndighet, forskningscentra, högskola/universitet, är företagsrådgivare, eller allmänt intresserad av att Sverige får fram fler företag och att de företag som finns får ännu bättre förutsättningar? Då är den här seminarieserien något för dig. Se bifogad fil med mera information.

Jag som bjuder in heter Penilla Gunther och är riksdagsledamot för Kristdemokraterna, näringspolitisk talesperson och ledamot i Nordiska rådets presidium.

Varmt välkommen till Riksdagen, lyssna och dela med dig av goda idéer!