16 september 2015

Finalisterna i Cold Tech Challenge klara

Tävlingen är nu avslutad. Vinnarna utses inom några veckor.

Norrlands Guld har tillsammans med Svenska Uppfinnareföreningen och FundedByMe utlyst tävlingen Cold Tech Challenge för att hitta nya innovativa sätt att kyla öl.

Efter hårt överläggande med många starka bidrag har juryn funnit sina fem finalister som presenteras här.

– Jag är positivt överraskad över den genomgående höga kvaliteten på bidragen i Cold Tech Challenge. Det är ingen typisk brief vi jobbat med här så vi har inte vetat vad vi kan förvänta oss av deltagarna. Nu har vi verkligen hittat finalister med stort potential, även om vi inte haft i uppgift att gå på djupet vad gäller exempelvis tekniska krav utan mer bedömt bidragen på en övergripande konceptnivå säger Malin Mohr, informationsansvarig på Svenska Uppfinnareföreningen.