7 september 2015

Hedrande juryuppdrag för Shine Competition

- Vi är precis klara med att ha utsett vinnarna i innovationstävlingen för att öka utövandet av idrott och främja hälsa. Det är GIH och en mängd intressanta partners som hade gått samman i att arrangera en innovationstävling inom idrott, hälsa och rehab, berättar Malin Mohr, informationsansvarig vid Svenska Uppfinnareföreningen.

Projektgrupperna Lifee, Easy Angle och Syrgasträning är de vinnande bidragen i de tre kategorierna och får 20 000 kronor vardera. Easy Angle får dessutom ytterligare 30 000 kronor som vinnarnas vinnare. Tillsammans åker teamen till The Asian Financial Forum i början av 2016 för att träffa investerare. Innan det har de förberetts på att presentera projekten inför världens investerare.

- Bra pitchar, starka team och affärsmässighet stod högt i urvalskriterierna när jag gjorde mina bedömningar. Tillsammans med en namnkunnig jury har det varit enormt roligt, och utmanande, att utse vinnarna säger Malin Mohr.

Läs mer i pressmeddelandet

Läs mer om tävlingen

Bilden:
För att få en god bedömning av de inlämnade bidragen har tävlingen knutit en omfattande jury till sig med representanter från såväl forskning som näringsliv och utövare av idrott och motion. Här är juryledamöterna:

Anna Forsberg, Idérådet, Stockholms Läns Landsting
Alexander Pärleros, Mobilio