29 mars 2016

Uppfinningar till innovationer

Vår nya broschyr är klar! I år, 2016, har Svenska Uppfinnareföreningen drivit verksamhet i 130 år. Det gör oss till världens äldsta uppfinnarförening. Idag bildar föreningen ett nätverk av uppfinnare, innovatörer, företag, samarbetspartner och medlemsföreningar över hela Sverige.

Samordning och verksamhetsledning sker genom vårt kontor Stockholm som nyligen flyttat till lokaler hos, IVA - Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademin. Mitt i centrala Stockholm vid Stureplan. Här har vi bästa förutsättningarna att arbeta med förnyelse, påverkan och strategiska samarbeten som är till nytta för Sveriges uppfinnare.

Bläddra igenom vår nya broschyr och läs om några av våra samarbetspartner som valt att synas med oss i foldern. Vi visar här på några av de verksamheter och projekt som vi ska genomföra under året.