Välkommen till prisceremoni för
SKAPAs länsfinalister från Stockholm

Svenska Uppfinnareföreningen och Almi Företagspartner Stockholm Sörmland AB i samverkan med Länsstyrelsen och landshövding Chris Heister önskar dig välkommen att delta vid prisceremonin för SKAPAs länsfinalister i Stockholms län.

Plats: Tessinska palatset, Slottsbacken 4, Stockholm
Datum och tid: 13 oktober 2015 klockan 16.00-17.00
Obligatorisk anmälan senast den 10 oktober, se anmälningsformulär nedan

Program i Paradsalen, Tessinska palatset

16.00  Välkommen
16.05  Tal av landshövding Chris Heister
16.15   Prisceremoni och pitchning med finalisterna för utvecklingsstipendium och framtidens innovatör
16.40  Mingel
16.58  Stiftelsen SKAPA och om finalen i november med ordförande Mats Olsson

För mer information kontakta:
Malin Mohr, Svenska Uppfinnareföreningen  08-545 164 76
Anneli Viklund, Almi Företagspartner Stockholm Sörmland AB  08-458 14 29

OM SKAPA
Stiftelsen SKAPA bildades 1985 till minne av Alfred Nobel. Det är landets största och mest prestigefyllda innovationspris. Huvudmän är Svenska Uppfinnareföreningen och Stockholmsmässan. I varje län utses två till fyra länsvinnare som sedan går vidare till den nationella uttagningen.

Den 5 november utses och prisas den nationella vinnaren vid en galatillställning på Stockholmsmässan.

Välkommen med din anmälan!

Prisceremonin för SKAPAs länsfinalister från Stockholm den 6 oktober 2016 16.30-17.30 Tessinska palatset.

Partners i Stiftelsen SKAPA