Ensam är inte
alltid stark

Därför finns Svenska Uppfinnareföreningen för dig. Vi samlar Sveriges uppfinnare och innovatörer och arbetar ständigt för ett bättre innovationsklimat. Vi erbjuder våra medlemmar anpassade förmåner, tjänster och erbjudanden. Hos oss får du hjälp med allt som har med uppfinnandet att göra, vare sig du är på idéstadiet eller redan i produktion. Vi är till för dig.

Välkommen som medlem

Är du en idéspruta, problemlösare, uppfinnare, innovatör, företagare, anställd, forskare, konstruktör, programmerare eller en investerare som känner igen framtidens produkter? Innovationer är grunden för ett välmående samhälle med stark tillväxt. Därför arbetar vi för att alla ska kunna göra verklighet av idéer.

GDPR (General Data Protection Regulation)

Utbildningsmaterial

För att komma vidare med din uppfinning besök gärna vår kostnadsfria tjänst https://innovationonline.se/

Göteborgs uppfinnareförening har 4 guider att sälja. (Obs GUF ingår ej i SUF)

• Att skydda sin uppfinning. Möjliga immaterialrättsliga skyddsmetoder och Patentkostnadsmodellen.
  • How to protect your invention. Possible methods for intellectual property protection and a patent cost model.
  • Uppfinnare, guiden för uppfinnare med tidiga idéer.
  • PUFF, Personlig utveckling för uppfinnare

Dessa kan beställas på Pris 150kr/st + porto

Mer info hittar på på: http://www.guf.se/

För nya produktidéer är det särskilt viktigt att man förutom alla kunskaper i  respektive delområde också behärskar ”innovationsstrategi”. Det räcker inte att en bra idé pusslas ihop med marknadsförare, ekonomiexperter, produktutvecklare, jurister mm. Kunskapen om "strategiskt tänkande för uppfinningar" måste tillföras. Kompendiet består av kommentarer kring många brydsamma faktorer som jag träffat på under 20 års rådgivning och egen erfarenhet. Det innehåller också en övningsmodell för hur man gör affärer på sin idé.

Kompendiet kostar 250 kr, skickas som brev med inbetalningskort.

Beställ per mail eller telefon 063-86123

När du studerat kompendiet konstaterar du nog att du behöver diskutera ditt projekt med någon. Då kan du göra det med mig. Titta under support så kan du ringa mig så mycket du vill för en fast summa. Första timmen är gratis.